Aktivitet

  • Anita Kjær Larsen skrev en opdatering i gruppen Gruppelogo af TyskfaggruppenTyskfaggruppen 6 år, 11 måneder siden  · 

    Mine erfaringer med quizlet:
    Jeg har indtil nu brugt det to gange i min tyskundervisning, til personbeskrivelse og til glosetræning.

    Den første gang spillede vi i 1.b Margretheskål. Her skulle de i grupper på skift forklare, hvilken person der stod på kortet uden at bruge navnet/betegnelsen. I første runde måtte de bruge alle de ord, de kunne finde på, i anden blot et enkelt ord, og i tredje skulle de så mime det. Skulle de gå i stå, havde jeg skrevet mulige beskrivelser på bagsiden af kortene. Eleverne syntes, at det var vanvittig morsomt. Og så fik de oven i købet talt lidt tysk samt repeteret samtlige figurer i Märchen-forløbet.

    Anden gang brugte jeg det i 1.z til at repetere de vigtigste genrekarakteristika for hhv. folke- og kunsteventyr. Dette skete ved pararbejde, hvor person A læste ordet/sætningen på kortet højt og person B oversatte det/den samt fortalte, om det/den genremæssigt hørte til folkeeventyr eller kunsteventyr. Jeg brugte de sidste 7 min. af 5. lektion herpå i dag, og jeg synes, at det fungerede godt. De var i hvert fald ret aktive.

    Jeg har desuden brugt quizlet til at øve udtale i spansk. Det kunne også være en mulighed i tysk.

    Jeg synes, quizlet kan bruges til lidt af hvert. Programmet er desuden en god måde at variere undervisningen på. Eleverne evaluerer det også ret positivt. Med fare for at lyde som sælger af programmet: Jeg vil i hvert fald bruge det igen.