Screenshot fra Facebook

“Facebook spolerer undervisningen”

Screenshot fra Facebook
Screenshot fra Facebook

“Facebook, chat og film spolerer undervisningen i gymnasiet”, skriver Politiken 5/6.

Avisen refererer en undersøgelse blandt gymnasieelever, der viser at kun 60% men

er, at der er arbejdsro i timerne. Rektorforeningens formand Jens Boe Nielsen mener, at lærerne skal træde mere i karakter:

“Der er ingen tvivl om, at lærerne skal tage den autoritet, der skal til, for at få ro. Den snak må rektorerne så tage med lærerne igen. Men jeg tror også, at der er nogle lærere, der ikke tør og ikke gider tage kampen med eleverne, hvis de larmer eller er på Facebook i timerne«, siger Jens Boe Nielsen, der opfordrer lærerne til at være tydelige omkring, hvornår eleverne må bruge computeren i undervisningen, og hvornår de ikke må.

»Læreren er den, der skal afgøre, hvornår computeren må være åben, og hvornår den ikke må”

Jeg bilder mig ind at mine elever godt kan håndtere det. Nogle gange beder jeg eleverne om at “klappe i”. Men burde jeg gøre det oftere?

Hvordan håndterer du elevernes brug af computer i timerne?

The following two tabs change content below.

Lars Henriksen

LektorHerning Gymnasium
Jeg underviser i dansk og historie - pt. nørder jeg mest med klassenotesbogen.

Nyeste indlæg af Lars Henriksen (se alle)

Leave a Reply

1 Comment on "“Facebook spolerer undervisningen”"

Kommentarer

Sort by:   newest | oldest | most voted
Andreas Molander
Member

Det var præcis derfor vi lavede WordJuggle.com. Prøv at se dette indlæg: http://itigymnasiet.dk/flashcards-undervisningen/

wpDiscuz