Screencast-O-matic som retteværktøj i matematik

 

Tilfældigt billede fra nettet, som intet har med sagen at gøre indsat af LH.

IT-spring  i  matematik

Screencast-O-matic som retteværktøj i matematik.

Pædagogiske problemstillinger

Goder

1.Elever kan måske bedre forstå den mundtlige forklaring.

2.Læreren får flere vejlednings/coaching-muligheder

3.Man kan sikre sig at eleverne hører/ser rettelserne ved at indlægge en opgave

i  et rettet  sæt,  der skal løses i den efterfølgende aflevering.

 

 

Ulemper

1.I gratisudgaven kan man ikke skrive. Det er ikke godt. Det der er skrevet forkert, skal være  rettet tydeligt, så det ikke er til diskussion, at det er forkert.

2. Hvordan sikrer man sig at eleverne hører rettelserne inden gennemgang/kommentarer

3. Hvordan klarer man elever, der ikke har headset med til den time,   hvor der er tilbagelevering/kommentarer

4. Hvordan sikrer man sig,  at alle elever har styr over de her lydfiler i  det skriftlige eksamenslokale

5. Det er uklart hvor lang tid det tager at downloade den rettede opgave. Det tager ret lang tid  i   gratisudgaven

6. En samlet rettelse pr. sæt gør det meget tidskrævende at finde lærerens kommentar til en typeopgave.

7. Svært at sige en formel

8. Opgaven bør være ”rettet igennem”, før optagelser startet.

 

The following two tabs change content below.

ole skovgaard

Nyeste indlæg af ole skovgaard (se alle)

Leave a Reply

1 Comment on "Screencast-O-matic som retteværktøj i matematik"

Kommentarer

Sort by:   newest | oldest | most voted
Tine Lund Klejs
Member

Problemløsning til punkt 3:

På IT-kontoret kan man nu låne et helt klassesæt med headsets til eleverne = problem løst. 🙂

wpDiscuz