Henning Romme Lund

  • Studerende bruger video forskelligt afhængigt om eleverne har et højt eller lavt fagligt niveau, og om deres motivation er høj eller lav. Du kan til en vis grænse stilladsere elevernes brug af video, men ele […]

  • Thumbnail

    Flipped Classroom i Danmark, behøver ikke at være det samme som Flipped Classroom USA.  Jeg har skrevet en artikel, ”Video i forberedelse og undervisning – En praktikers perspektiv på, hvordan Flipped […]

  • Henning Romme Lund ændrede deres profilbillede 2 år, 10 måneder siden · 

  • Henning Romme Lund’s profile was updated 2 år, 10 måneder siden · 

  • Portræt

    Jessica Myxters Har skrevet Masterspeciale i pædagogik om Flipped Classroom i Matematik.

    Jeg har haft fornøjelsen af at læse Jessica Myxters Master-speciale i gymnasiepædagogik omhandlende Flipped Classroom i Matematik i Gymnasiet i USA.  Hun opsamler den sparsomme forskning på området ,og sammenligner det med hendes egne statistiske undersøgelser, hendes elevinterviews og klasserumsobservationer.  Selvom rapporten velfunderet konkluderer, at eleverne er gladere for Flipped Classroom end tavleundervisning,  og at de klarer sig lidt bedre i prøver, så er det absolut ikke alle elever, der er glade for undervisningen. Det er ikke altid muligt at skabe en kultur, hvor eleverne accepterer at skulle lære fra hinanden.

    Et central pointe, som man kan uddrage af rapporten er, at Flipped Classroom rummer nye muligheder for et mere aktivt klasserum og bedre faglige resultater, men succesen er ikke garanteret. Ikke alle elever er glade for og kan fungerer med høj grad af kollaberativ læring.

    Pointen må derfor være , at man skal have mange værktøjer i den didaktiske værktøjskasse for at nå alle elever.

    Jessica Myxters masterspeciale kan findes her 

    I Flipped Classrooms ånd har hun lavet en Maggiterning af hendes speciale, der opsummerer de vigtigste pointer. (10 min)

  • Henning Romme Lund unlocked the achievement: Første kommentar 3 år siden · 

  • Nej det var nogen en erfaren kollega og byhistoriker Gorm Bruun Hansen og jeg lavede. Der er dukket begrebet in-class flip op. Man kan også godt bruge instruktion og redegørelse i timen som del af løsninger på mere avancerede problemstillinger. Her kan en video være en resource. Læreren kan så bruge tiden på mere interessante ting såsom at prøve…[Læs mere]

  • In-Class Flipped Classroom kan også gøres udenfor.

    Lektor ved Roskilde Gymnasium Gorm Bruun Hansen og Henning Romme Lund, har eksperimenteret med forskellige former for digitale video og audioguides til […]

    • Velkommen på bloggen, Henning . Fint indlæg og video – prisværdigt og modigt initiativ. En skønne dag tør jeg måske selv…

      Lidt pudsig betegnelse med ‘In-class flip’ – er pointen med ‘flip’ ikke netop at eleverne læser/ser lektien inden de kommer i skole?

      De podcasts du omtaler, er det nogen eleverne lavede?

    • Nej det var nogen en erfaren kollega og byhistoriker Gorm Bruun Hansen og jeg lavede. Der er dukket begrebet in-class flip op. Man kan også godt bruge instruktion og redegørelse i timen som del af løsninger på mere avancerede problemstillinger. Her kan en video være en resource. Læreren kan så bruge tiden på mere interessante ting såsom at prøve at få eleverne at skabe sammenhænge mellem vidensfragmenter og synteser. http://www.skoletube.dk/group/MiddelalderRoskilde (linket fra artiklen) viser hjemmesiden med videoerne hvor de kan afspilles og downloades.

  • Henning Romme Lund blev registreret som medlem 3 år, 1 måned siden · 

Om brug af it i undervisningen i ungdomsuddannelserne