Kan man undervise på 140 tegn?

Fordele og ulemper

Det er klart at de 140 tegn sætter sine begrænsninger. Det er ikke her at eleverne får lært at skrive længere opgaver. Men man kan jo linke til det rigtige materiale og begrænsningen kan måske hjælpe til at formulere sine spørgsmål præcist. (På den anden side er: “Fortæl hvad du ved, tak”, jo også meget to the point 🙂 )

Styrken er jo adgangen til netværket af levende mennesker.

Ville man kunne gøre det samme på Facebook?
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan eleverne opfattede projektet – nu har jeg vist fået lokket Britt til at skrive om sin undervisning her på bloggen inden så længe…

The following two tabs change content below.

Lars Henriksen

LektorHerning Gymnasium
Jeg underviser i dansk og historie - pt. nørder jeg mest med klassenotesbogen.

Nyeste indlæg af Lars Henriksen (se alle)

Leave a Reply

1 Comment on "Kan man undervise på 140 tegn?"

Kommentarer

Sort by:   newest | oldest | most voted
Rasmus Kragh Wendelbo
Member

Jeg ser stort potentiale i dialog og adgang til autentiske eksperter og målgrupper. Det kan dog være et stort arbejde at finde -Britt her var heldig at falde over en tosse som dig :-), men jeg synes tit jeg møder “har ikke tid” i hvert fald på universiteterne. Derfor vil jeg opfordre lærerne, inkl. mig selv, til at agere eksperter for hinanden.
En alternativ strategi kan være at få eleverne til at finde eksperter -30 personer arbejder mere end een, trods forskelle i effektivitet.

wpDiscuz